Palautus ja toimitusehdot

Toimitustavat ja -hinnat

Toimitusajat

Tilauksen normaali toimitusaika tilauksesta on yleensä 2-7 arkipäivää. Osalla tuotteista (esim. erillistilaustuotteet) on pidempi toimitusaika, yleensä 4-10 arkipäivää. Mikäli tilattua tuotetta ei ole enää saatavilla, olemme asiakkaaseen yhteydessä. Tilatut tuotteet pyritään lähettämään yhtenä lähetyksenä mutta poikkeustapauksissa tilaus saattaa tulla useammassa erässä.

Kuljetuskumppanimme ovat tällä hetkellä (1.1.2021) UPS ja Posti. Ilmoitamme tällä sivulla jos näihin tulee muutoksia. UPS toimittaa lähtökohtaisesti kaikki tilaukset kotiovelle saakka, jos ette sovi muuta. Postin kautta toimitettavat tuotteet tulee noutaa postin noutopisteestä.

  • UPS toimitusmaksu on 19,8€ (sis. alv) 15 kg asti.
  • Postin toimitusmaksu on 7,1€ (sis. alv) 5 kg asti.

Palautusoikeus

30 päivän palautusoikeus

Jos et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta täysin tyytyväinen, voit palauttaa tuotteen 30 päivän kuluessa takaisin meille ja hyvitämme tuotteen täyden hinnan.

Voit palauttaa ostamasi tuotteen – joka on samassa kunnossa kuin ostohetkellä – 30 päivän kuluessa tuotteen ostamisesta tai vastaanottamisesta ja saat rahasi takaisin. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Ohjelmistot, pelit ja elokuvat pitää palauttaa sinetöidyssä, avaamattomassa pakkauksessaan.

Palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Outliken 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa.

Tuotteen palautukset tehdään aina alkuperäiselle maksuvälineelle. Muista aina säilyttää kuitti ostoksistasi. 

Palautuksista tulee aina ensin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakastuki(at)outlike.fi

Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti ja seurantatunnus, jotka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille.

30 päivän palautusoikeus koskee myös mm.:

  • Tietokonetta, johon asennettu ohjelmia: palautetaan tuotteen hinta, ei asennuksen eikä asennetun ohjelman hintaa
  • Tuotetta ilman myyntipakkausta, pakkauksen sisältö kokonaisuudessaan tallella (käyttöohje, laturit, lisäosat jne.)

Palautusoikeus ei koske: 

  • Toiveen mukaan tilattua/muutettua tuotetta
  • Hygieniatuotteet, joiden pakkaus on avattu (mm. partakone, epilaattori, lady shave, hammasharja, hiustrimmeri, in-ear-laitteet kuten kuulokkeet ja kuumemittarit)
  • Ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu 
  • Konsoli- tai tietokonepeliä, jonka sinetti on avattu
  • Asennettuja ohjelmistoja
  • Rikottua ja/tai vaurioitunutta tuotetta
  • Suoritettua palveluja kuten asennus, kuljetus, kalibrointi
  • Yritysmyyntiä

Ongelmatilanteet kuljetuksessa: vioittuneet tuotteet ja väärät tuotteet

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. support(at)outlike.fi . Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Riita-asiat

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajalla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia http://ec.europa.eu/odr

Vieritä ylös